tisdag 18 oktober 2011



HEJ.
Jag tänkte försöka mej på att skriva ett riktigt inlägg.
Här sitter jag i underställ , sönderregnad på grund av dödsstormen som bestämde sej för att invadera stockholm idag. Funderar på om jag ska ta en kopp te eller alternativt ge mej själv föda.
Men först ska jag försöka beskriva lite vad som sker i skolan!


Nu minns jag inte vad jag har skrivit i tidigare inlägg, men, vi gjorde en övning som heter "häll och dräll". Den gick ut på att alla skulle hålla i ett stort papper och så skulle läraren hälla färg på papperet och vi skulle balansera färgen så att den inte hamnade utanför men ändå spred sej på papperet. Här är ett exempel på hur det såg ut.



Sen så skulle vi, utifrån dessa , försöka illustrera en saga . Vi kunde måla till saker, göra kollage eller bådadera.

Jag illustrerade Landet för länge sedan, den där med lillefot ni vet?

Jag gjorde den på typ tjugo minuter, helt random. Klippte ut lite färger och målade sedan till små dinosaurier, ( briljerade även med min kunskap om vad "flygödla" egentligen heter,haha).

Den fick mycket fin respons och det var ändå oväntat eftersom den inte var speciellt mycket planerad. Folk sade att linjerna i bilderna som jag satte ihop verkligen passade med varandra och att det var väldigt fint, något som jag inte alls hade tänkt på när jag klippte eller klistrade. Mitt undermedvetna såg konsten, hah!

Här har ni den!



Idag var en bra dag. Fick eftermiddagssällskap av en fnittrig och färgkastande Filippa som gav mej tips till en grej jag målade.

{Igår skrattade jag så mycket så jag typ började gråta}


HEJDÅ!


1 kommentar:

TACK FÖR DIN KOMMENTAR!