måndag 10 oktober 2011

Har halvt tittat på en film om Hitler, "The Rising Evil". Alltså, snubben hade ju verkligen komplex. Inte nog med att han plågade djur, han hade även den där fula mustaschen. Dessutom så verkar det som att han spottade exceptionellt mycket när han pratade (om man ska tro gestaltningen i filmen).
Jag undrar verkligen hur statusuppdateringar och annat skulle sett ut på Hitlers tid.

-------

Idag i skolan så målade vi med akrylfärger, one of my favourites!
Vi gjorde Löpande-Band-övningen och målade , rollade och kladdade.
Man kan få till det riktigt coolt med en sån övning.

Sedan så skulle vi måla lite konturer med vit eller svart färg, jag hade redan hittat den exakta delen som jag ville måla vid. Jag hade gjort bakgrunden på bilden , pia hade gjort en sol och ett fint träd. Jag gillar hela sammansättningen.
Imorgon ska vi börja med ett collage och man ska klippa ut delar man har tänkt att använda. Jag gick direkt till trädet som jag hade målat på och tänkte att det skulle passa perfekt. Problemet var bara att andra människor också ville ha trädet (jag märkte inte ens att folk hade tittat på det) . Så jag stod där och kände mej som ett litet barn som bara ville ha och ha och så blev jag ändå tillslut inte riktigt nöjd med att jag "fick" trädet.
Det slutade med att jag fick dåligt samvete för att jag hade varit så barnslig, när jag bara borde sagt "ja men vi kan ju dela". GAH liksom.

Får väl se hur det är imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK FÖR DIN KOMMENTAR!