tisdag 4 oktober 2011

God afton.
Sitter här och funderar på om jag ska kolla på det nya avsnittet av världens bästa serie "Dexter", eller om jag bara ska göra nåt annat och sen sova. Oriane ligger redan nedstoppad i sängen med en bok i handen. Själv sitter jag och lyssnar på ljudet av ingenting.
Eller, ljudet av vinden då. Det är nästintill storm ute. Sådär så att man inte kan öppna balkongdörren för att ta en fag utan att blåsa bort. Bara dumt när det blåser så mycket. Man får håret i ansiktet och uppdraget med att tända ciggen blir omöjligt. Så man står och försöker tills man bränner sej på fingrarna och tappar tålamodet.

Katterna har varit galna idag. Lekt och haft roligt (dom i alla fall). Det känns fint att titta på dom när dom jagar leksaker eller försöker brotta ner varandra.
Just för att det lika gärna kunde varit så att vi bara haft en katt kvar.
Isis har ju tagits fram och tillbaka till djursjukhuset, eftersom hon har en livmodersinflammation.
Vi var tillbaka dit för någon dag sen och då sa dom att det såg mycket bättre ut. Så hon behöver inte avlivas. Jag hade förberett mej på det värsta när jag gick dit.
Att lilla fina, söta, gosiga bäbis-Isis inte skulle få komma tillbaka och leka med sin bror eller trampa oss på magen när hon ville gosa/sova.
Men som tur var så gick det bra.
Det var en skum känsla när vi stod där inne och höll i henne medan dom ultraljudade henne. Inväntade domen. Leva eller dö. Glädje eller sorg.
Men, i am happy to say att hon är kvar med oss!



______

I skolan idag så har jag och Lina suttit och spånat på ett radioprogram vi ska göra. Det är Ljud-vecka nu. Temat är på ett ungefär Drömmar.
Våra "ämnen" är Drömsamhälle, Dagdrömmar och Drömliv. Så vi satt och funderade på vad vi skulle göra och kom fram till bra saker!
Sen var det svårare att genomföra dom bara. Vi skulle nämligen fråga folk ute i skärholmen hur deras drömsamhälle ser ut och vi fick ett och ett halvt svar. Alla andra "hade inte tid" .
Vi ska göra ett nytt försök imorgon med att fråga folk.

_______

Idag efter skolan så fikade jag med Camilla, jävla nice!
Först så gick jag in på Cubus och kollade barnkläder. Kan inte rå för det. Jag gillar inte ens barn. Men jag gillar att konsumera. Och jag gillar att ge folk presenter. Så hennes son Enzo fick två fina bodysar.

Skriver jag något osammanhängande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK FÖR DIN KOMMENTAR!