fredag 30 september 2011




Nu är skolveckan slut !
Det har varit en bra vecka och vi har hållt på med lera. Jag har inte hållt på med det alls innan så det var ganska nytt för mej. Vi hade två olika sorters lera, en grå och en gul. Den gråa var väldigt mjuk och lätt att forma medan den gula var hårdare och torkade snabbare. Jag gillade verkligen den gråa. Den gav mej mer frihet att bara klämma och knåda och inte tänka så mycket. Med den gula så kändes det som att man var tvungen att ha någon slags idé eftersom man inte kunde knåda lika mycket. Att hålla på med lera är något som jag skulle kunna tänka mej att göra på våra fördjupningsveckor som vi ska ha längre fram.
Fast det beror ju på vad vi gör innan dom veckorna också.














_______

Igår så var vi hos doktorn med Isis, våran katt, eftersom hon har livmodersinflammation. Hon fick en till hormonspruta och nästa vecka ska vi tillbaka för att göra ultraljud.
Om den här behandlingen inte fungerar så är det kört för henne, vi har inte råd att göra mer. :(
men vi får se vad som händer, man ska inte tänka ut saker i förväg.

Igår så började jag även att planera för min födelsedagsfest med tema! Ett tema som man nästan kan säga att jag stal från Liv (my bad) . TV-spelstema!
Det kommer förhoppningsvis bli nice, nu är det långt kvar men ändå. Då har man något att se fram emot.
Nu ska jag bara försöka hitta en lokal, helst i närheten av skärholmen eller mina hoods.
Och jag hoppas att folk är peppade och fixar dräkter eller något och går all in för festen!
Själv vet jag nog redan vad jag ska vara.

Så idag fick mina klasskamrater en liten lapp med en inbjudan till festen, vore askalas ifall alla/dom flesta kunde komma.

Okej nu känner jag att jag bara skriver för skrivandets skull och faktiskt inte har något att säga egentligen. Är det då man ska sluta?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK FÖR DIN KOMMENTAR!